April 15, 2015

Home » , , , » Suplemen untuk bayi saya: I'm raising a genius

Suplemen untuk bayi saya: I'm raising a genius


Ramai kawan-kawan yang bertanya, apakah suplemen yang sesuai   untuk anak mereka. Jawapannya sungguh mudah. Basicly the simple rules of mine are:
" Whatever they were lack of, provide it to them."
"Give what  is safe and organic "
Lahir pada 22.3.2014, hari ini Sophie Nur Eiman dah setahun lebih. Rasanya tidak adil jika saya tak berkongsi dengan para ibu di luar sana, tentang suplemen yang sangat hebat dan selamat untuk anak mereka. Well, saya memberikan Sophie setakat ini:

1) Mealshake sejak usia 10 bulan
2) Omega Guard sejak 4 bulan
3) Nutriferon semasa sakit sahaja

1. Mealshake French- Vanilla

Untuk mealshake, tak perlu beri banyak. Cukuplah secubit untuk dicampurkan ke dalam  susu. Atau 1 susu kecil setiap hari. Bahagikan beberapa portion dari amaun penuh iaitu 1 sudu kecil. Saya selalu agak-agak je. kiranya dalam sehari tu ada 5 cubit macam tu. Tetapi seiring dengan usia, amaun ini boleh dinaikkan. Silalah rujuk dengan Pengedar Shaklee berpengalaman atau ahli Nutrionist Shaklee.

Mealshake adalah multivitamin dalam bentuk powder yang mempunyai rasa french vanilla yang sangat enak dan harum. Ianya boleh dicampur ke dalam minuman dan makanan mengikut resepi para ibu untuk anak-anak. Bermula lah pada amaun Mealshake yang sedikit dan lihatlah keserasian anak.

Najis keras, kentut dan perut berangin (stool like) menandakan amaun yang diberi adalah berlebihan dan bayi harus diberi banyak minum air putih. Mealshake mempunyai rasa yang agak manis, so amaun yang sedikit sudah memadai.

My daughter Sophie agak kurus dan jenis picky eater. Alhamdulilah, Mealshake membantu menaikkan sedikit seleranya dan membekalkannya nutrisi since Sophie reject banyak jenis makanan berkhasiat.

KLIK SINI untuk mengenali Mealshake Freanch-Vanilla
KLIK SINI untuk mengenali kanak-kanak picky eater

2. OmegaGuard

Omega Guard menyokong perkembangan otak agar otak berkembang menjadi sangat hebat sejak diperingkat kandungan lagi.Omega Guard merupakan supleman wajib yang saya amalkan sejak Sophie 4 bulan dalam kandungan sehingga 3 minggu sebelum bersalin. Semasa nursingkan Sophie dan sehingga kini.

Saya mula perkenalkan Omega Guard dalam menu makanan Sophie semasa dia mula makan solid food. Beberapa titis Omega Guard dalam buburnya sudah memadai. Pada usia setahun, kini saya memberikan 1 kapsul OG kepadanya.  Saya tebuk kapsul, simpan minyak OG dalam sudu dan suapkan kepadanya. Luckily, she loves it. Ramai juga para ibu yang mengeluh anak dia reject OG sebab bau ikannya kuat sangat. Of course, sebab OG ni adalah minyak ikan tulen ya. Paling tinggi kualiti dan bersumberkan ikan kecil dari lautan dalam. Paling penting, BEBAS MERKURI.

KLIK SINI untuk mengenali Omega Guard.

3.Nutriferon

 Nutriferon saya suka anggap sebagai doktor dan askar kecil saya. Nutriferon ni saya beri pada Sophie semasa dia ada tanda-tanda nak sakit, semasa sakit pada usianya seawal 3 bulan. Cara nak beri, just bagi secubit letak atas lidah baby, biar dia kemam. Rasanya manis-manis  labu, so baby pun akan suka. Jarang nak reject.

Saya dan suami memang sangat concern pasal demam panas yang berlaku pada anak. Kesan demam panas memang sangat bahaya jika dipandang ringan. Nutriferon ini wajib dibawa dimana-mana terutamanya apabila kitorang exposekan Sophie di tempat public seperti Mall dan Airport. Jangan tak tahu ye, ahli keluarga juga merupakan pembawa virus penyakit yang terdekat kepada bayi.  Saya sangat sangat sarankan ibu bapa untuk jadikan Nutriferon ini sebagai STOK WAJIB untuk anak-anak di rumah.

KLIK SINI untuk mengenali Nutriferon.

KLIK SINI untuk senarai harga produk Shaklee. 

Anda boleh SMS/ Whatsapps/ Call di 0133403848. 
COD Tuaran dan Tenghilan.

Boleh juga lawat page saya di Facebook. KLIK SINI 



Tiada ulasan :

Catat Ulasan

TQ for leaving your comment. Feel free to revisit B.B