Mac 31, 2015

Home » , » CARA BUFFER ATAU JADUALKAN ENTRI POST DI FACEBOOK PAGE

CARA BUFFER ATAU JADUALKAN ENTRI POST DI FACEBOOK PAGE

Hello semua. Entry kali ni admin Mell nak ajar cara buat buffering di page anda tanpa perlu menggunakan aplikasi bufferaps.com.


STEP 1:
 Taip entri seperti biasa. Upload gambar jika nak. Pastu pada bahagian post klik button triangle tu. Anda akan nampak SCHEDULE.


STEP 2:
Lepas klik schedule kotak paparan ini akan keluar. Anda boleh jadualkan post anda advance 10 minit ke hadapan hingga 6 bulan. Best tak. Sistem masa menggunakan sistem 24 jam.

STEP 3:
 Next, akan keluar paparan seperti ini menandakan post anda telah berjaya masuk dalam sistem buffering page.

STEP 4:

Untuk lihat senarai post yang terjadual anda boleh klik pada tab bar POSTS. Mell baru jadualkan satu post, so kat sini nampak satu je.  DRAFT boleh digunakan untuk lakaran post yang belum sempurna namun anda mungkin nak simpan idea mentah tu dulu. Pada bahagian arrow merah yang menunjukkan SCHEDULE, kat situ anda boleh set, nak tengok listed based scheduled, tarikh upload atau tarikh direka.

STEP 5:

Sekiranya, anda nak edit post anda sebelum diupload, yes masih boleh ye. Klik je pada post terjadual dan edit macam biasa.


SEKARANG anda dah boleh setkan jadual entri post anda untuk diupload pada masa yang anda nak. Selamat mencuba. Jemput singgah di FB Page saya dan klik like jika tidak keberatan.

KLIK SINI untuk like

TQ for reading.

2 ulasan :

  1. Serius baru tahu.. Ingat boleh gna buffer apps.. thanx mell.. good info..

    BalasPadam
  2. Saya pun baru tau boleh jadualkan post kat fb...tak perlu susah-susah nak buat manual lagi lps ni...

    BalasPadam

TQ for leaving your comment. Feel free to revisit B.B