Oktober 11, 2014

Home » , , , » TIPS ELAKKAN KESAN YO-YO DIET

TIPS ELAKKAN KESAN YO-YO DIET

Kebanyakan program atau produk kuruskan badan memerlukan anda mengurangkan makan atau berpuasa bagi membolehkan anda mencapai berat badan ideal dengan cepat.Keadaan ini akan menyebabkan anda kehilangan otot atau lemak, atau kedua-duanya sekaligus. Pengurangan otot akan menyebabkan metabolisma anda menurun.

Justeru itu, keupayaan badan membakar kalori turut terjejas. Sebab itulah apabila anda berhenti dari berdiet, tubuh anda tidak mampu lagi membakar kalori dan lemak sebagaimana sebelum anda berdiet. Dari sinilah berlakunya yo-yo diet, iaitu peningkatan berat badan berlaku secara mendadak dan lebih tinggi lagi berbanding sebelum anda berdiet.



Berat badan sama tetapi sebelah kiri kehilangan otot, manakala sebelah kanan kehilangan lemak. 
Kesan yo-yo diet juga berlaku apabila berat badan mudah naik dan mudah turun sepanjang masa. Badan golongan ini juga kelihatan gempal kerana lambakan lemak berbanding kelihatan firm dan fit bagi mereka yang lebih banyak otot walaupun mempunyai berat badan yang sama.  

Cara Kuruskan Badan Dengan Berkesan


Bagi memastikan otot badan anda menjadi kuat dan pada masa yang sama anda kehilangan lemak yang tidak perlu, anda perlu memastikan leucine patut diambil di dalam diet harian anda. 


Leucine merupakan protein penting yang membina otot badan anda. Otot inilah nanti akan meningkatkan metabolisma tubuh anda untuk proses pembakaran kalori dan lemak.Leucine tidak dihasilkan oleh tubuh. Namun ianya boleh didapati melalui makanan seperti kekacang, nasi perang, roti penuh gandum (whole wheat bread) dan vitamin atau supplement.  


Cinch Shake Shaklee Membantu Kuruskan Badan Anda


Cinch Shake Shaklee yang mempunyai 3 perisa lazat mengandungi leucine yang telah diuji secara klinikal. Cinch Shake ini membantu anda membakar lemak yang tidak diingini, mengekalkan otot sekaligus mengurangkan inci yang berlebihan. 

Kesan Sampingan Pengambilan Cinch Shake


Di antara kesan sampingan yang anda dapat sekiranya mengamalkan Cinch Shake ni termasuklah:

●Rasa bertenaga
●Rasa kenyang berpanjangan
●Inch Loss – seluar dan baju longgar seawal minggu pertama (sekiranya anda combo dengan Omega, Lecithin, Alfafa dan Herblax)  



Anda boleh SMS/ Whatsapps/ Call di 0133403848. 
COD Tuaran dan Tenghilan.

KLIK SINI untuk singgah Facebook Page Baraitborneo.





posted from Bloggeroid

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

TQ for leaving your comment. Feel free to revisit B.B