September 17, 2014

Home » , , » Tips Ibu bapa: Perlukah saya memberikan anak saya vitamin jika dia seorang pemakan cerewet?

Tips Ibu bapa: Perlukah saya memberikan anak saya vitamin jika dia seorang pemakan cerewet?


Jika anda bimbang bahawa nutrisi anak anda kurang kerana dia tidak akan meletakkan apa-apa yang hijau di dalam mulut atau kerana dia memilih untuk hanya makan makanan kegemarannya sahaja, anda mungkin perlu memberikan makanan tambahan untuknya.


Anda mungkin mengenali anak kecil yang:

  • gemarkan sosej dan telur sahaja
  • Makan manisan seperti jem, krim kek dan gula
  • Makan ayam goreng sahaja
  • Mengasingkan setiap benda hijau dari pinggannya

  • Sukar terima menu baru 

  • Makan sangat perlahan atau bermain-main dengan makanan\;


  • Moody semasa masa makan

Hah, yang ni memang tanda-tanda pemakan cerewet. Wajiblah bagi multivitamin.

Memberikan vitamin kepada anak yang cerewet seumpama menyediakan insurans tambahan kecil bagi memastikan dirinya mendapat nutrisi yang lengkap untuk membesar dengan sihat. 



Ingin mencuba sebarang produk Shaklee hari ini?
Hubungi saya, Pengedar Shaklee Malaysia.

http://baraitborneo.blogspot.com/p/blog-page_20.html
Mary Jaungin
013-3403848 ( Call/SMS/WhatsApps)
baraitborneo@gmail.com

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

TQ for leaving your comment. Feel free to revisit B.B